Recente Posts
Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief
Tags

Top 10 magnesiumrijke voedingsmiddelen



Magnesium is een mineraal wat vele functies in het lichaam, een daarvan is om je lichaam te helpen ontspannen. Ben je gestresst of zit je net voor je menstruatie dan is magnesium je vriend. Met deze top 10 aan magnesiumrijke voedingsmiddelen krijg je in een handomdraai je portie binnen.



Top 10 Magnesiumrijke voedingsmiddelen:


1.Groene bladgroenten

Spinazie, andijvie, boerenkool en raapstelen zijn allemaal rijk aan magnesium, ze mogen in je menu niet ontbreken want ze bevatten daarnaast nog veel meer andere mineralen. Nu de lente eraan komt kun je van raapstelen een lekkere salade maken of ze op je boterham doen.


2. Alle soorten noten

Noten zijn echt krachtvoer, ze bevatten naast magnesium, vetten en eiwitten die je langdurige energie geven. Kies je noten altijd ongebrand en ongezouten dan zit je goed. Overdrijf het nooit met noten een handje vol per dag is meer dan genoeg. Tegenwoordig kun je ook allerlei notenpasta’s verkrijgen, die zijn lekker op een rijstwafel of om een likje daarvan op je banaan of appel te doen. De keur aan noten is ruim denk aan; paranoten, walnoten, amandelen, hazelnoten, macadamia noten enzovoort. Let op pinda’s zijn geen noten maar peulvruchten.


3.Rauwe cacao

Rauwe cacao is heel rijk aan magnesium. Wat een goed nieuws he! zou dat de reden zijn dat vrouwen vlak voor de menstruatie zo zin hebben in chocola 😉 Tegenwoordig kun je in de meeste natuurwinkels rauwe cacaopoeder kopen, maar ook vind je daar cacaonibs, dit zijn de kleine crunchy stukjes van de cacaonoot. Deze zijn lekker om je smoothie mee te garneren, maar ook door een salade kunnen ze door hun licht bittere smaak juist heel goed.


4. Avocado’s

Je zou bijna zeggen, wie is er niet groot mee geworden tegenwoordig? De avocado verkoop is de laatste jaren enorm gestegen en in Amsterdam is er zelfs een heus Avocadorestaurant geopend. Niet gek want naast dat deze groene vruchten bomvol magnesium zitten, zijn ze door de romige textuur onweerstaanbaar en op allerlei mogelijke manieren te gebruiken. Ze dienen goed als gezonde dipsaus in plaats van mayonaise, met een beetje zout zijn ze een perfect tussendoortje. En ook deze jongen maakt elke smoothie compleet.


5. Bananen

Doordat bananen van nature zijn verpakt, kun je ze handig overal mee naar toe nemen. Een banaan in je tas mag dan ook zeker niet ontbreken. Hij kan perfect dienen als je emergency tussendoortje als de honger je tot aan de lippen staat. Ook op brood is banaan erg lekker.


6. Zeewier en algen

Zeewier heeft de toekomst, het is rijk aan eiwitten en zit bomvol mineralen en kan daarom goed dienen als voedselbron. Het kan ook gebruikt worden om er duurzame energie mee op te wekken en steeds meer bedrijven investeren in innovaties op dit gebied. Een goede zaak, aangezien we maar een aarde hebben!

Het is soms nog een beetje onwennig om zeewier te eten, maar je ziet steeds meer nieuwe producten in de winkel, zoals spaghetti of noodles van zeewier, zeker een aanrader om een keer te proberen! Algen zoals chlorella en spirulina zijn ook een mooie aanvulling om mineralen binnen te krijgen. Je vindt deze in poeder of tabletvorm.


7. Broccoli

Broccoli is de krachtpatser onder groenten, naast magnesium bevat hij ook bepaalde zwavelverbindingen die je lever gebruikt bij het ontgiften.


8.Peulvruchten

Linzen en kikkererwten zijn niet alleen lekker maar ook rijk mineralen en eiwitten. Je kunt ze door de salade doen, humus is natuurlijk een heerlijke spread en peulvruchten lenen zich ook prima als basis voor een vegetarische burger. Week peulvruchten altijd een nacht, zo worden ze veel beter verteerbaar.


9.Volkoren granen

Volkoren granen zijn rijk aan vezels en bevatten ook magnesium. Een bammetje op zijn tijd kan daarom geen kwaad. Kies dan wel voor een goede kwaliteit zuurdesembrood. Door het langdurige rijzingsproces wordt het graan veel beter verteerbaar. Ook havermout bij het ontbijt is een lekkere manier om wat magnesium binnen te krijgen.


10.Kraanwater

Je zou het niet verwachten maar ook in kraanwater zit magnesium. Nog meer reden om elke dag voldoende te drinken. Neem je liever geen kraanwater dan is mineraalwater ook een optie.



Stralen van binnen en buiten?

Geef je lichaam en uiterlijk een natuurlijke boost! Check het nieuwe boek: Krachtvoer voor vrouwen



Geef je lichaam en uiterlijk een natuurlijke boost!

Contact
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black LinkedIn Icon

Naam *

Email *

Onderwerp

Bericht

© 2017 Hetty Crèvecoeur Lifestyle Management